hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آذربایجان شرقی| آتش‌به‌جان بازار تبریز بعد از یک دهه

آذربایجان شرقی| آتش‌به‌جان بازار تبریز بعد از یک دهه

آتش‌سوزی بازار تبریز که این روزها در صدر اخبار قرارگرفته قصه درازی دارد و این اولین بار نیست که حادثه آتش‌سوزی در این بازار رخ‌داده است.

به گزارش مهر، حجره‌های این بازار سال 88 طعمه حریق شده بودند حال بعد از گذشت ۱۰ سال بار دیگر برای بار دوم در آتش سوختند اگرچه مسئولین می‌گویند علت حادثه آتش‌سوزی روز چهارشنبه مشخص می‌شود ولی آنچه مشخص است این است که این بازار با توجه به استفاده از نفت برای گرمایش و کابل‌های برق در معرض خطر و بی‌دفاع است.

نصب شیرهیدرانت و جعبه تجهیزات در بازار مسقف تبریز

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز گفت: از وقوع آتش‌سوزی در سال ۸۸، سازمان آتش‌نشانی به اقداماتی نظیر نصب ۱۷ شیرهیدرانت داخل بازار، نصب ۲۷ تا ۳۰ شیر هیدرانت در پیرامون بازار همت کرده که در اطراف بازار حدود ۴۰ شیر هیدرانت وجود دارد. جلیل ستاری بیان کرد: علاوه بر اقدامات انجام‌گرفته طی سال‌های گذشته، نصب جعبه تجهیزات و تحویل قفل جعبه‌ها به بازاریان برای کاهش گستردگی آتش در وقوع حادثه تا رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی داده‌شده در بازار تبریز، علاوه بر نصب شیر هیدرانت، جعبه‌های تجهیزات و شیر‌های خروجی آب حدود ۸۰ تا ۹۰ جعبه خاموش‌کننده قرار داده‌ایم که باوجود ۲ خاموش‌کننده در هر جعبه، ۱۷۰ خاموش‌کننده در کل بازار وجود دارد. ستاری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز با تأکید بر آموزش مقدماتی و اطفا حریق اهالی بازار طی سال‌های گذشته افزود: اطفا حریق بازار تبریز در ۵ ساعت به اتمام رسیده، اما با توجه به محل حادثه، عملیات لکه‌گیری به طول انجامیده است که هنوز نیز نیرو‌های آتش‌نشانی در محل حادثه مستقر بوده به‌محض مشاهده آتش زیر خاکستر نسبت به اطفا آن اقدام می‌کنند. معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز با اشاره بر آغاز اجرای طرح‌های مختلف برای جلوگیری از نبود چنین حوادثی افزود: علاوه بر تمامی اقدامات انجام‌گرفته از سوی این سازمان، اکیپ‌های گشت آتش‌نشانی تا پایان ساعات کاری در بازار حضور دارند.

اعلام علت حادثه در روز چهارشنبه

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره بر جلسات صورت گرفته در محل فرمانداری در ادامه پیگیری امور مرتبط با آتش‌سوزی بازار تبریز بیان کرد: با مطرح‌شدن مسائل و مشکلات با حضور نمایندگان بازاری و دستگاه‌های ذی‌ربط طبق مصوبه استاندار و شهردار کلان‌شهر تبریز طی ۱۰ روز آینده، ۱۲۵ باب مغازه از مغازه‌های بازار مشروطه، صاحب‌الامر و مجتمع صدرا طی مدت یک سال به‌صورت رایگان در اختیار حجره‌داران ایکی قاپیلار قرار می‌گیرد تا به کسب‌وکار خود ادامه دهند که در این راستا قول مساعد برای استحصال وام و معاف از مالیات در دستور کار قرار گرفت.

هنربر ضمن تأکید بر اینکه علت حادثه ساعت ۹ روز چهارشنبه از سوی سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود؛ افزود: بعد از اعلام علت حادثه بحث خسارت و پرداخت آن بررسی می‌شود و شهرداری نسبت به آواربرداری اقدام می‌کند درنهایت بعد از عملیات آوار با توجه به اخذ مجوز برای بنای محل آتش‌سوزی از سوی سازمان میراث فرهنگی، نسبت به بازسازی این بازار اقدام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد